M2Tech Hiface 2 USB

• Hallo zusammen,
    ich wollte meinen NUC (DN2820FYKH) mit Libreelec 7.9 und einem externen DAC betreiben. Bisher geht der Sound über HDMI geschliffen an die Anlage.

Dafür habe ich folgendes Gerät:

digital-highend.de » Blog Archiv » M2TECH HiFace Two
    Bei mir handelt es sich um die BNC-Variante.

Ich verbinde es per USB mit meinem NUC und habe danach die Audioausgabe auch auf das Gerät mit SPDIF umgestellt und auch bei Passthrough das Gerät aktiviert und testweise alle Codecs etc. deaktiviert die evtl. zu Problemen führen könnten.

Nun ist mein Problem das ich nachdem einstecken ganz kurz einen Ton habe (Ich höre das klicken wenn ich mich in den Menüs
    bewege) und danach bricht der Ton ab und das wars dann.

Ich habe mal eine Log von dem relevanten Teil erstellt:
    XR5VKazD

Habt ihr da einen Tipp für mich wie ich das Ganze ans laufen bringen könnte?

Gruß

• Alternativende
    You created posts in english already, when I see it correct. So please do that here too. Some people can maybe help you but not all speak german. I speak german but I can't help you. ;)

• Okay, new shot then.

Im trying to run a M2TECH HiFace Two with LibreElec 7.9.03 on my NUC (DN2820FYHK).
    digital-highend.de » Blog Archiv » M2TECH HiFace Two

The problem now is that LE detects the card properly at first and i have sound for about 5 to 10 seconds. After that it suddendly stops and does not come back again. I have to plug it out and in again in order to make it work for the next 10 seconds. Of course i changed the audio out in LE first to the HiFace.

I have absolutely no idea why this happens, so i´ve created a debug.log:
    XR5VKazD

Greetings

Edit:
    It´s not my device so i need something more then a wild guess why it may could not work . I know that this is not the best situation to be in when you ask others for help, but i wanted to point this out first.

• It´s not my device so i need something more then a wild guess why it may could not work . I know that this is not the best situation to be in when you ask others for help, but i wanted to point this out first.

Please provide the whole dmesg output shortly after boot and after the problem appeared already. As more information we have, as less we have to guess.

• Code
    So:

/sys/module/usbcore/parameters/autosuspend

is already set to -1 on default, i have made a 0 of it and will try it again this evening.

[hr]
    The same result, again tested on both ports.